Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Metoder/Læringsmiljøer

Metoder:
Vi vil møde vores børn og unge anderkendende, de skal have oplevelse af at have følt sig set, hørt og forstået. Vi arbejder med relationerne didaktisk i forhold til ICDPs metode, og ser børnene og de unge ud fra et ressource perspektiv.

Vores børn og unge skal have en oplevelse af at være med i et fællesskab. Her arbejder vi med små og store fællesskaber ud fra det fælles tredje/interesse, her er det vigtig børnene og de unge oplever sig som et del af et fællesskab.

Vi ser konflikter som et vilkår, her møder vi dem på deres udfordringer, og guider dem nænsomt, til at selv kunne mestre konflikter. Der ligger mange lærings potentialer i, at kunne håndtere en konflikt.

Vi vil være kendt for pædagogisk styrede aktiviteter, der skal definere pædagogikken - forstået vi tager et afsæt i de pædagogiske øve rum, vi vil opsætte for vores børn og unge, og hvordan vi kan få aktiviteten til at faciliteter de læringspotentialer, som vi ønsker den skal indeholde. Vi arbejder reflektere og planlægger det næste tiltag. Vi vil tilbyde mangeartede aktiviteter, som man ikke kan hjemme, også ønsket af børnene og de unge.

Aktiviteterne kan være forpligtigende planlagte forløb, som man melder sig til. Dette vil være et nyt tiltag i fremtiden.

Vi vil inddrage børnene og de unge, hvor det giver mening, så de har en reel oplevelse af at have indflydelse. Vi vil give plads og rum til, at børnene og de unge har en oplevelse af, at de kan komme til de voksne, når de har noget de kunne ønske sig. Vi er nysgerrige og spørger ind til hvad de kunne tænke sig.

Vi vil opstille formelle inddragelses øve rum hvor det giver mening; ex. ved vores flytning her havde lavede vi dialogmøder på årgangene samt spørgeundersøgelser digitalt.

Klubben skal kunne opleves som et "fristed" hvor der kan "hænges ud" og socialiseres med kammeraterne. Vi stiller krav om en acceptabel adfærd, her arbejder vi med sprog og attitude.

De voksne opstiller de rammer børnene og de unge kan færdes i. Vi er være tydelige rollemodeller, og kender vores fagprofessionelle rolle.

Vi sigter mod, at være medbidragere til livsduelige børn og unge, som er i stand til at mestre eget liv.

Januar 2022

 

Kaniner

 

Pædagogiske læringsmiljøer:


Vi har indrettet vores pædagogiske rum så børnene kan se hvad man kan i rummet.
Vi arbejder med rummet som en pædagogisk faktor, hvilket vil sige at børnene kan se hvad vi har, hvad vi kan og hvordan man rydder op.


Vi har i indretning af vores rum tænkt over indretningen hvilket betyder at disse er lavet i forhold til den alder og de kompetencer vi har en forventning om de må have når de starter hos os.


Vi nænsom guider dem i vores pædagogisk rum, hvor der er en forventet rammesætning, da vi vil give børnene mestrings strategier til selv at kunne håndtere de muligheder rummet byder.


Vi har lige nu ; værksted, hobby, computer, kaninstald. Indholdet skifter i forhold til børnenes ønsker og interesser og årstider. Se årshjul og ugeplaner. 

November 2022

kreabilled